Muilkorf plicht

Op 1 december gaat de verplichting tot het dragen van een muilkorf in. Ook bij de kapper. 

Hoe moet de kapper nu mijn haar scheren als die muilkorf in de weg zit? Die touwtjes zitten achter het oor én ook voor het oor waardoor het scheren van de bakkebaarden niet te doen is. 

Bij de kapper zit je stil in de stoel, je loopt niet als je geknipt wordt. Dat is, zo leerde ik van de week van een collega, al een oud gezegde. "Als je geschoren wordt moet je stilzitten!" 

Ik lees net ook dat je in kantoren jouw muilkorf niet hoeft te dragen. Ja, dit geldt niet voor alle kantoren. Sommige kantoren worden gezien als publieke ruimte. Dat wil dan niet zeggen dat je met een muilkorf voor achter je computer hoeft te zitten, maar in de hal bij de balie is het dragen wel verplicht. Of is het slechts gewenst? 

Ik krijg het benauwd onder mijn muilkorf! De uitzonderingsregel is iets waar ik mij op kan beroepen, maar ... die regel is er niet alleen voor mij maar ook voor anderen. Dus als ik mijn muilkorf niet draag, dan hebben anderen daar misschien last van.

Reacties

Populaire posts