Corona: nog een jaar ellende en meer

Vandaag goed nieuws met betrekking tot Corona. Echter, helaas, ook veel slecht nieuws.

Het goede nieuws: mijn vader is negatief getest op Corona. 

Slechte nieuws: 

  • lockdown wordt verlengd 
  • laatste vaccin pas eind 3e kwartaal gegeven 
Het aantal besmettingen neemt weinig af. Mensen passen hun gedrag niet aan (men houdt zich onvoldoende aan de regels). Om dit af te dwingen wordt gekozen voor onderdrukking. Mensen dingen onthouden is een succesvol pressiemiddel, een beproefd recept. 


Of het middel onschadelijk is weet ik niet. Of gezond leven (voeding, bewegen enz.) niet helpt is mij ook niet bekend. Ik denk dat ik toch gok voor het laten prikken. Niet omdat ik niet geweigerd wil worden, maar om risico's op besmetting zo klein mogelijk te maken. Geheel uitsluiten kan ik het vast niet. 

Dat het vaccin pas in het derde kwartaal van 2021 aan iedereen die dat wil is toegediend betekent dat we het gehele jaar nog last hebben van beperkende maatregelen. Geen horeca, geen bezoek aan mensen die een contactberoep uitoefenen, geen publiek bij evenementen c.q. evenementen die nog steeds worden afgelast, online leren, thuiswerken. 

Reacties

Populaire posts