Themacafé 2.0

Morgenavond is de tweede bijeenkomst van het Themacafé van Ontwikkel-link. 

Dit keer is het thema 'autisme en vrijwilligerswerk'. Ik ben een van de tafelgasten.

Zelf kreeg ik in januari/februari 2018 de diagnose AS(S). Daarvoor maar ook daarna was/ben ik werkzaam als vrijwilliger. 

Ook op projecten ten behoeve van mensen met autisme. Zo ben ik ervaringsdeskundige/gastheer in een auticafé, activiteitenbegeleider voor een lotgenotengroep en groepsbegeleider op een kindervakantiekamp. Dit kamp wordt bezocht door kinderen met heel verschillende achtergronden. Zij hebben niet allemaal een vorm van autisme. 

Ik hoop op een grote groep belangstellenden. Niet voor mij als persoon, wél voor de boodschap: iemand met autisme kan waardevol zijn als vrijwilliger én er is behoefte aan projecten om mensen met autisme te ondersteunen. Ja, er zijn al projecten maar er is ruimte, nog een gat in de 'markt'.  

Reacties

Populaire posts