Therapie?

Op dit moment kijk ik de aflevering over autisme van het tv-programma 'de Monitor'. 

Er komen autisten en ouders van autisten aan het woord over de moeite van het krijgen van een diagnose én, dat is nóg problematischer, de zoektocht naar een passende behandeling. 

Na mijn diagnose, verkregen in 2018 (januari), kreeg ik psycho-educatie (maand?) en twee bezoeken om het uitvoeren van huishoudelijke taken te bespreken. 

Meer/andere hulpvragen had ik toen niet. Dat is nu anders. Een vriendin gaf mij een duwtje in de rug. 

Ik heb contact gezocht met het sociale team in de wijk waar ik woon. Volgende week heb ik een gesprek met een medewerkster. 

Hopelijk krijg ik de ondersteuning die ik gezien mijn 'problemen' nodig heb. 

De diagnose afschaffen? Ik denk dat het stellen van een diagnose niet fout is maar dat een goed inzicht in problematiek essentieel is. 

Zouden mensen zonder diagnose (label) wel kans maken op een plek in het doelgroepregister?  

Reacties

Populaire posts