Menselijk boek

Vandaag, dinsdag 18 augustus 2020, is op de website van Samen Sterk Zonder Stigma een door mij geschreven blog geplaatst. 

De blog gaat over mijn activiteit als menselijk boek. Dat doe ik voor de organisatie Human Library Groningen.

In de blog benoem ik dat mijn autisme voor een (groot) deel gaat over mijn participatie op de arbeidsmarkt. Sinds september 2019 ben ik werkzaam bij het Kadaster.

Jaren moest ik rondkomen van een Bijstandsuitkering (uitkering op basis van de Participatiewet), en was het verrichten van vrijwilligerswerk een van de weinige vormen van participatie in de samenleving. Ik ben dan ook blij dat ik weer een betaalde baan heb. Niet in de laatste plaats omdat het mij ook financieel meer vreugde oplevert. 

Ik hoop dan ook dat mijn vriendinnen binnenkort een betaalde baan vinden. Daarom heb ik geholpen (gesproken over mijn werk, een handreiking over werk gegeven nadat ik was benaderd door een organisatie, hulp geboden bij het schrijven van een e-mail), en steun ik bij persoonlijke ontwikkeling.

Reacties

Populaire posts