Corona en autisme

Vanmiddag waren Zjos Dekker en Fabian Franciscus te gast bij Patrick Lodiers op radio 1. Zij vertelden hoe zij de coronacrisis beleven.

De lockdown is mij heel slecht bevallen. Ik voel mij eenzaam, liep tegen de muren (die op mij afkwamen) omhoog.

Van de crisis heb ik nog steeds last. Ondanks de schijnbare versoepeling (Fabian Franciscus zegt het goed "men hield zich niet aan de regels") spreek ik helaas nog steeds weinig af met mijn vriendinnen. Dat komt mede door angst voor het coronavirus.

Sinds Koningsdag werk ik weer op kantoor. Dit was de eerste week leuk, de tweede week okay en met ingang van de derde week ellendig. Ik mis mijn collega's! Thuiswerken is de norm. Voor mij is het een schrikbeeld als mensen vaker thuis blijven werken.

Ik ben een van de autisten die niet graag thuis zit. Dat ik wel vaak thuis blijf is omdat ik geen afspraken buiten de deur heb. Tot mijn grote spijt en teleurstelling.

Duidelijkheid? Ja, ik heb daar wel behoefte aan. De regels zijn nooit duidelijk geweest. Mag je nou wél naar kantoor of moet je thuis blijven? Ik ben wekenlang bang geweest voor een boete als de politie mij naar kantoor zou zien gaan.

Onterecht? Ach, er werden ook drie keer per dag invallen gedaan om te controleren of er niet te veel mensen aanwezig zijn in een woning. 

Reacties

Populaire posts