Ontsnappen?

Vanmiddag ging ik weer naar mijn vader. Opnieuw een tuinbezoek. Met dit weer is dat geen straf, maar wél afstandelijk.

Op een bepaald moment ging mijn vader wandelen. Hij over een pad in de tuin, ik liep op de stoep buiten het terrein met hem mee. Bijna op het einde van het pad liep hij het gras op, en tilde een dranghek op. Vervolgens probeerde hij het hek dat het erf scheidt van de openbare weg te openen. Dit hek zat op slot.

Wil hij daar weg? Bevalt het hem toch niet zo goed?

Het is zo jammer dat mijn vader nauwelijks nog praat. Het is steeds gissen naar zijn gedachten & gevoelens.

Met ingang van de 15e juni mag hij dagelijks bezoek ontvangen. Zelfs meerdere keren per dag. Alleen steeds maar 1 persoon tegelijk.

Eerst begreep ik (telefonisch) dat ik maar 1x per week mag komen, maar ik mag er toch vaker naar toe.

Mijn vader was wel blij met een mok (daar heeft mijn moeder een pennenbak van gemaakt) en twee kleurboeken. Hij kon een tijdje niet kleuren omdat de punten stomp waren geworden. Vrijdag heeft mijn moeder hem meer potloden gegeven, en heeft zij de potloden die hij al had geslepen.

Zondag 21 juni is het Vaderdag. Ik ga die middag bij hem op bezoek. Hij krijgt dan een dichtbundel van me.

Reacties

Populaire posts