Familie

Vandaag was ik weer op bezoek bij mijn moeder. Ik stuurde in de loop van de ochtend een paar foto's naar nichten (dochters van ooms en tantes) en een neef (zoon van een oom en tante).

Ze informeerden hoe het met mij en mijn vader gaat. Ze leven mee met mij, mijn moeder en mijn vader. De meeste interesse gaat uit naar mijn vader. Begrijpelijk, zijn situatie is het meest veranderd (hij is verhuisd) én hij is degene die zorg nodig heeft (vanwege Alzheimer).

Mijn nichten vinden het knap dat mijn moeder zo sterk is. Ja, ik ben trots op haar. Ze heeft heus haar moeilijke momenten, veel is daar echter gelukkig niet van te merken.

Ik ben blij dat mijn vader het naar zijn zin heeft in het verpleeghuis. In de laatste week thuis kon hij zichzelf niet wassen/douchen en aankleden. Maar, in het verpleeghuis doet hij dit allemaal zelf én goed.

Ze organiseren verschillende activiteiten voor de bewoners maar hij kan zich ook vermaken door in zijn kamer te gaan zitten kleuren (mandala's).


Reacties

Populaire posts