Familie 2: familie of vriendin?

"Vrienden kun je kiezen, familie 'krijg' je" is een bekend cliché. Of is het: "vrienden kun je kiezen, familie overkomt je"?

Ik ben geneigd om te zeggen dat het laatste het geval is. Familie is leuk als jij het goed kunt vinden met andere leden van jouw familie. Spijtig genoeg kan ik het niet met iedereen binnen mijn familie goed vinden. Of beter gezegd: het is jammer dat er spanning is binnen de directe familie.

Hierover kan ik gelukkig goed praten met mijn beste vriendin. Waarschijnlijk omdat ze ook in een lastig parket zit. Ik heb een moeizame relatie met mijn zusje (tussen haar en mijn ouders klikt het ook niet), zij heeft een conflict met haar ouders.

Mijn moeder vindt het jammer dat zij geen goede relatie heeft met haar dochter, ik vind dat ook jammer. Én ik vind het voor mijn vriendin sneu dat zij een slechte relatie heeft met haar moeder.

Ik zou graag zien dat mijn vriendin een bonusdochter kan zijn voor mijn moeder, en mijn bonuszus.

Vandaag hebben wij opnieuw gepraat over de kuren van mijn zusje. Wat weer eens zo irritant is dat ik haar voor de zoveelste keer heb geblokkeerd.

Reacties

Populaire posts