Kaartjes

Zojuist heb ik gebeld met mijn moeder. Ze bedankte mij voor het kaartje dat ik haar heb gestuurd omdat mijn ouders aanstaande dinsdag, 26 mei, 53 jaar met elkaar getrouwd zijn.

Mijn vader heb ik ook een kaartje gestuurd. Eerder, vorige week, stuurde ik hem een kaartje om hem veel sterkte en geluk toe te wensen in zijn nieuwe woning.

Vanwege Alzheimer is mijn vader per 18 mei jl. in een verpleeghuis komen te wonen. Toen we donderdag 21 mei "op bezoek" waren kon hij zich niet herinneren dat hij post had gehad. Helaas wist de verpleegster het ook niet.

Het doet pijn om hem niet te kunnen knuffelen. Om fysiek van elkaar gescheiden te zijn. Ik ga er dan ook vanuit dat het voor mijn moeder erg zwaar is. Dit zal dinsdag een hele opgave worden. Hopelijk is het mooi weer en kan ze met hem afspreken: mijn vader in de tuin van het verpleeghuis, mijn moeder buiten het erf op de stoep. Al zou ik veel liever zien dat ze samen in de tuin van het verpleeghuis kunnen zitten. Genieten van een kop thee en een stukje taart.

Ik las vanmiddag dat een jonge vrouw haar vader verzorgt. Eigenlijk zou hij naar een verpleeghuis, maar de dochter kan het hem niet aandoen dat zij hem niet kan bezoeken.

Begrijpelijk. Toch denk ik dat het voor zowel mijn vader als mijn moeder zo beter is dan wanneer mijn vader nu nog bij mijn moeder zou wonen.

Rationeel zijn maakt de situatie niet minder treurig. Ik hoop dat we mijn vader gauw mogen bezoeken! Om te beginnen mijn moeder per 2 juni.

Reacties

Populaire posts