Drommels, drommels

Op 30 mei a.s. wordt er een online Bassie & Adriaan pubquiz gehouden. Mijn neefje is boos. Hij wil ook meedoen, maar dit mag niet omdat hij nog geen 18 jaar is. (Dat is een grapje!)

Je kunt hier 10 oefenvragen vinden. Ik had ze allemaal correct beantwoord. Onderaan de blog volgen straks de juiste antwoorden.

Enkele kennissen hebben meegedaan aan deze test. Nog een ander persoon had ook 10/10. En een ander had 9/10. Zijn de vragen zo makkelijk? "Ze zijn te makkelijk" zegt de persoon die ook 10 van de 10 vragen goed beantwoordde.

Deze kennissen hebben net als ikzelf een vorm van autisme. We kijken wekelijks naar Bassie & Adriaan. Terwijl, als we kinderen of zelfs kleinkinderen, zouden hebben zij dat ook gezien zouden hebben of er nu naar kijken?

Een van de kennissen en een vriendin kijken naar Pieter Post.

Ik heb dat vroeger wel gezien maar het sprak me blijkbaar niet enorm aan. Want ik bekijk het niet meer. Ik hou wel van katten!

Wat mij wel leuk lijkt is een combinatie van Pieter Post en Bassie & Adriaan.

Pieter Post die fanmail bezorgt bij Bassie & Adriaan, maar per ongeluk ook een bom van Handige Harrie. Bassie & Adriaan zijn weer de helden. Op een dag baalt Pieter Post zo van zijn werk, en wordt hij zo jaloers op Bassie & Adriaan, dat hij zélf een bom naar hen stuurt. De aanslag lukt, maar ook Pieter komt om het leven.

Keet, het nichtje van Bassie (bekend uit Keet & Koen op zoek naar Bassie & Adriaan), adopteert de kat van Pieter.

De antwoorden:
1. Wesley
2. Van Ballengooyen
3. Adriaan
4. Hans Otjes
5. een Cadillac
6. Het mysterieuze pakketje
7. Eierbal
8. Garnaal
9. Noorwegen
10. Wij betalen geen cent belasting meer

Reacties

Populaire posts