Circle of life

Afgelopen maandag, 11 mei, vernam ik van mijn moeder het bericht dat mijn vader wordt opgenomen in een verpleeghuis. Op dat moment dacht ik dat hij op vrijdag 15 mei gaat verhuizen, maar dit zal maandag 18 mei zijn.

Na het horen van de naam van het verpleeghuis ging ik naar de website van het verpleeghuis. Ik las de namen van de verschillende afdelingen. 'De Spar' las ik. "Oh, het zou leuk zijn als papa daar komt te wonen" dacht ik. Mijn vader heeft namelijk jaren voor supermarktketen De Spar gewerkt.

(Later werd dit Schuitema, waarvan C1000 de grootste winkelformule was. En dat werd de afgelopen jaren COOP.)

Vanmiddag sprak ik mijn moeder en zei vertelde dat mijn vader op de afdeling De Spar komt te wonen. Mijn moeder wist nog niet dat de namen van de afdelingen bomen waren. Ze had bij het horen van deze aankondiging verrast gereageerd. De hulpverlener had haar gevraagd "wat is er?" "Mijn man heeft jaren bij De Spar gewerkt" antwoordde mijn moeder.

Tijdens het telefoongesprek zojuist hoorde ik mijn vader op de achtergrond "Jumbo" zeggen. Mijn moeder legde hem duidelijk uit dat de afdelingen de namen hebben van bomen, en dat hij voor De Spar heeft gewerkt. "Oh ja" zei papa.

Met zijn verhuizing naar deze afdeling is de cirkel een beetje rond. Toen ik als baby naar Nederland kwam werkte papa bij De Spar. Nu ik zaterdag zijn spullen naar zijn nieuwe woning breng komt hij te wonen in een kamer op afdeling de Spar. Ik hoop dat er met Kerst een mooie spar op de afdeling staat.

Reacties

Populaire posts