Call on me

Vanavond weer gebeld met mijn vriendin 1. Dit keer op haar verzoek, om haar te steunen. Haar gemoedstoestand een 'boost' te geven.

1 = ik zeg mijn vriendin omdat de band tussen ons heel goed is, en ik van haar hou. Maar officieel is het niet meer dan heel goede vriendschap. De relatie is platonisch.

Waar ik nu te kampen heb met verdriet om de opname van mijn vader in een verpleeghuis (vanwege Alzheimer) en de angst dat hij me (omdat ik weinig op bezoek kan 2) over enkele weken misschien niet meer herkent, daar heeft zij te maken met fysieke pijn en chronische vermoeidheid.

2 = op dit moment kan ik eigenlijk niet op bezoek, maar lukt het wél om een afspraak te maken om elkaar op afstand te spreken: mijn vader zit in de tuin van het verpleeghuis en ik sta, buiten het terrein, op de stoep. Tussen ons zijn twee hekken. De ruimte tussen deze hekken is .... inderdaad, anderhalve meter.

Morgen ga ik weer op bezoek bij mijn moeder. Als ik weer thuis ben ga ik misschien weer bellen met mijn vriendin. Zo niet, dan bellen we zondag met elkaar.

Mijn vriendin en ik hebben iets gemeenschappelijk: AS(s) 3. Maar er zijn ook verschillen. Zij heeft last van chronische klachten met fysieke pijnen, heeft een slechte relatie met haar ouders, ze heeft op dit moment geen werk. Zij maakt iedere dag een korte wandeling om therapeutische reden.

Ik heb chronische klachten (diabetes type 1, slaapapeu, psoriasis) die niet pijnlijk zijn. Met mijn ouders heb ik een goede relatie. 32 uur per week verricht ik betaald werk. Ik loop naar mijn werk en weer naar huis. Al moet ik eerlijk bekennen dat wandelen ook voor mij ontspannend werkt, het hoofd leegmaken.

3 = AS(s) is de afkorting van Autisme Spectrum (stoornis).

Reacties

Populaire posts