Bellen met papa

Vandaag zijn mijn ouders 53 jaar met elkaar getrouwd, maar leven ze gescheiden van elkaar. Niet omdat een van hen op reis is, maar omdat mijn vader sinds een week in een verpleeghuis woont.

Vanmorgen heb ik hem gebeld. Ik vind het nog steeds moeilijk dat ik hem niet kan bezoeken. Zo'n ontmoeting aan het hek vind ik geen bezoek. Het heeft niet het persoonlijke gevoel als samen in een tuin of kamer zitten.

Mijn moeder vertelde dat mijn vader de telefoon opnam toen zij hem belde. Hij had de telefoon nog niet teruggegeven aan een van de verpleegsters.

Mijn moeder, haar tweelingzus en een zwager (de man van haar tweelingzus) waren 's middags naar het verpleeghuis geweest. Zij hadden bijna een uur met mijn vader gesproken.

Ik ga zaterdag weer met mijn moeder naar hem toe.

Mijn moeder krijgt morgenochtend haar tweelingzus en zwager op bezoek. Ook mijn zusje gaat bij haar op bezoek. Ik vind het fijn dat ze niet alleen is. Op den duur zal bezoek minder frequent komen, maar voor nu is het denk ik goed zo.

Reacties

Populaire posts