Workshops

Als vrijwilliger in de gemeente Groningen mag je gratis meedoen aan cursussen en workshops aangeboden door Ontwikkellink, onderdeel van Link050.

Vandaag heb ik drie workshops gevolgd:
1. Aan de slag met Meet
2. Huisje, boompje, bezig
3. Mindful wandeling; ervaar de lente

Vanwege de Corona-crisis worden de workshops nu via platforms als Meet en Zoom gegeven.

Tijdens de workshop 'Huisje, boompje, bezig' kreeg ik de volgende tips:
- verander de indeling van jouw kamer
- ga minder uren werken
- schaf een laptop-standaard aan

Ik heb inmiddels contact opgenomen met mijn teamleider. Per heden ga ik voorlopig 32 uur per week (in plaats van 36) werken.

Mijn laptop heb ik aan de andere kant van de tafel gezet (niet meer bij de muur, maar nu bij de deur).

De workshop 'Mindful wandeling; ervaar de lente' was, zoals de naam zegt, een wandelactiviteit. Ik had, voor de workshop begon, al bijna anderhalf uur gewandeld (van huis naar Haren, om daar ter plekke een geocache te gaan zoeken).

In Haren zag ik een spandoek (tekst niet leesbaar), een tekening met stoepkrijt, een t-shirt met een hart en een teddybeer.

Tijdens de workshop werden mij door de coach allerlei vragen gesteld. De laatste, en meest prettige vraag, was "waarin wil je groeien?".

Ik heb de ambitie om autisme ambassadeur te worden voor en bij mijn werkgever.

Als beeld (metafoor) viel mijn oog op een watervogel (Meerkoet?). Zij leek opzoek naar voedsel om haar kuikens te kunnen verzorgen. Ik bied kinderen graag een fijne vakantie en volwassenen met autisme bied ik graag leuke activiteiten of tips waardoor ze autisme niet meer alleen als een beperking zien.

Met een vriendin heb ik de workshops deels besproken. Zij geeft aan dat het een goed idee is om minder te werken. Nog voor ik de standaard heb genoemd laat zij weten dat haar moeder een laptop-standaard heeft.

Zij laat ook weten dat het goed is om je hart te luchten, ze moedigt mij vooral aan om met mijn teammanager te praten over mijn "sores". Het is fijn om zo'n vriendin te hebben. Goh, wat hou ik van haar!

Reacties

Populaire posts