Wie is de mol? 2020 deel 5.2

Opdracht 1 'Beeld en geluid'. Zes deelopdrachten vormen één opdracht.

De onderlinge communicatie is weer briljant. Een van de opdrachten is Super Mario. Bij het spelen van dit spel zegt Rob "Yoshi". Of zegt hij "Yo is zhi"? (Ik ben de mol. (Al is het Chinese woord zhi de vertaling van het Engelse woord 'mole', wat Engels is voor het Nederlandse woord 'moedervlek'.)

2 kandidaten vallen af omdat zij een laserstraal raken, 1 kandidaat valt af omdat zij opgesloten raakt. Wil de mol uitgeschakeld worden? Ik denk het niet, daarmee neemt de verdenking op Mil af.

Zou er een boodschap verborgen zitten in het deuntje van Mario? In Morse-code is de meest logische gedachte. Voor mij te veel moeite om het uit te zoeken. Hopelijk is iemand anders zo fanatiek om het wél uit te pluizen!

Opdracht 2 'Lettergreep' De kandidaten moeten letters opzoeken, en zo de zin Wie is de mol?  vormen.

Bestaat de naam (of bijnaam) van de mol uit één(!) lettergreep?

Nathan vestigt de aandacht op een hondje. Zou de mol het Chinese sterrenbeeld 'Hond' hebben? De data voor dit sterrenbeeld zijn:
  • 10 februari 1994 – 30 januari 1995 
  • 25 januari 1982 – 12 februari 1983 
  • 6 februari 1970 – 26 januari 1971 
  • 18 februari 1958 – 7 februari 1959 
Leonie ter Braak = 28 september 1980 
Miljuschka Witzenhausen = 19 juli 1985
Claes Iversen = 15 juli 1977 
Nathan Rutjes = 1 december 1983 
Rob Dekay = 8 januari 1987 
Buddy Vedder = 26 augustus 1994

Buddy is geboren in het jaar van de Hond! (Maar, ik verdenk Buddy niet.)

Er komt een kat in beeld, maar de kat maakt geen deel uit van de Chinese dierenriem. 

Leonie leest hardop "Ie is de mol?" (I is de mol, ik ben de  mol.)

Ik vermoed dat je als mol in de beslissende fase niet aan de zijlijn wilt staan.

Leonie wordt nu qua beroep omschreven als model. Anagram van de mol. 


Reacties

Populaire posts