ADHDennis

Woensdag 15 januari werd aflevering 2 van de "serie" ADHDennis uitgezonden. Met als gast Jochem Myjer.

Jochem vertelt dat hij twee voorname kenmerken heeft:
1. om te kunnen presteren/functioneren is er rust nodig
2. om te kunnen creëren is er drukte nodig

Herkenbaar! Ik volgde in 2018 verschillende cursussen (schrijven en programmeren). Om iets te kunnen doen (mijn aandacht bij het werk te houden én iets te kunnen bedenken) had ik het nodig dat er reuring was om mij heen. Iemand die uitglijdt, dingen die vallen, mensen die rare verhalen aan elkaar vertellen et cetera.

Maar ... om mij goed te voelen heb ik zo veel mogelijk rust nodig. In ieder geval buiten mijn werk. Op mijn werk hou ik van jolijt, máár ik heb wel baat bij duidelijkheid. Als ik van persoon A een ander antwoord krijg op vraag X dan van persoon B dan raak ik geïrriteerd.

Beter gezegd: ik raak overprikkeld door een paniekaanval. Hoe moet het? Wat is het juiste antwoord? Welke nuance zie ik over het hoofd (is die er?)? 

Reacties

Populaire posts