Er vliegen vogels

van Oost- naar west-Berlijn. (Klein Orkest, zie filmpje hiernaast.) Helaas, ik ga in april niet naar Berlijn. De reis gaat niet door vanwege te weinig animo. In Jip-en-Janneke-taal: er zijn te weinig aanmeldingen gedaan.

Wat had ik in Berlijn willen doen? Behalve het bezoeken van de bekende plekken had ik willen gaan zoeken naar enkele geocaches. Ja, geocachen/geocaching is een van mijn hobby's, mijn pre-occupaties of mijn fieps zo je wilt.

De termen pre-occupatie en, vooral, fiep zijn jargon binnen de autisme gerelateerde wereld. Het verschil tussen de autistische en neuro-typische wereld is zo'n beetje net zo groot als die destijds tussen Oost- en West-Berlijn.

Autisten/autistische personen/mensen met autisme kunnen, door overprikkeling, het spoor bijster raken. Het zoeken naar de weg kan net zo lastig zijn als het vinden van een geocache.

Geen reis naar Berlijn. Maar, ik ga hopelijk weer fijne vakanties beleven als groepsleider tijdens kindervakanties van Humanitas district Noord. Ik heb al enkele activiteiten bedacht, een daarvan ga ik zaterdag 21 december uitproberen op een paar collega's van afgelopen zomer.

Reacties

Populaire posts