Dansen en sjansen

'Op sleeptouw' is de titel van de 1e aflevering van 'Wie is de mol? 2019'. Waar duidt dat op? Naar welke deelnemer/deelneemster verwijst het?

In deze aflevering drie opdrachten:
  1. 'over bruggen'
  2. 'in zicht' 
  3. 'rondje om de kerk'
1, de groep moet proberen om 15 kisten uit het water te halen. In 10 van deze kisten zit een vrijstelling op naam. 

Robert, de koekenbakker, stelt voor om te splitsen in "links" en "rechts". Jamie(?) haakt er op in en vraagt of er geen teams gemaakt moeten worden. "Ja, dat zeg ik links en rechts" is de reactie van onze bakker. "Waarom kunnen we niet eerst allemaal naar rechts?" vraagt Nielson. "Laten we tweetallen vormen" merkt Sarah op.

Het tillen valt niet mee. Hoe overbrug je het gewicht? (In ieder geval niet door de sterkste persoon voorop te zetten, en de minst sterke persoon achteraan.) Hoe zorg je ervoor dat je makkelijk kunt trekken? (Dat het touw glijdt in plaats van dat je tilt.) Merel denkt dat zij een oplossing heeft: het touw losmaken van de balk en vastmaken aan een buis van de reling. Op zich niet slecht gedacht maar ... de kist wordt meegevoerd met de stroming.

2, de groep krijgt een optreden van een dansgroep. "Let goed op!" waarschuwt Rik. Sja, let op wat? De deelnemers moeten gaan dansen en onthouden wie hun danspartners zijn geweest. Dit lukt wonderwel.

3, een fietstochtje. Op verschillende plekken liggen, bij diverse kerken, enveloppen met geld: € 1800 in totaal. Het ritje mondt uit in totale chaos. Slechte communicatie (door de portofoons), rijden uit formatie (Evi vliegt er vandoor, en Sarah gaat achter haar aan terwijl dat niet moet).

Wat ik er allemaal mee moet weet ik nog niet. Ik heb wél een variant bedacht op de tekst van 'Sexy als ik dans':
Rik stelt “wat is de waarde van een joker”
ik besluit om er 8 te roven
Evi ziet mij, en komt naar me toe
Ze zegt “Foei Niels!” en vraagt  “Wat ben je aan het doen?”
“Meid, ik weet niet wat het is maar ik kan het niet laten.
Ik voel me sexy als ik mol! Oh oh oh oh.”

In zicht of inzicht: Merel ontdekt een kant van zichzelf. Ofwel: ze krijgt inzicht in haar eigen persoonlijkheid. Er komt een "duistere" kant in zicht.

Reacties

Populaire posts