Ellie lust er geen brood van

Gebrek aan etherdiscipline

Bij thuiskomst van de 2e les van de cursus bloggen las ik “kennismakingsles van de Schrijversvakschool”. Ik volg hier de cursus ‘Schrijftechnieken A’. Deze cursus bevalt mij inhoudelijk niet zo goed, maar over de school ben ik wél tevreden.
Ik hoop vanaf september de cursus ‘Journalistiek A’ te volgen. Zou ik dan ook leren hoe het is om te werken als een vlieg aan een muur? Of is dat in de module ‘Journalistiek DD’?
Als vlieg aan de muur kan ik onopvallend gesprekken afluisteren. Dan hoef ik telefoonlijnen niet af te tappen, of portofoons niet te kraken.
In de kennismakingsles van de Schrijversvakschool schreef ik over een mol binnen het politiekorps. Ja, ook daar wordt gebruik gemaakt van een bug.
Als ik een mug kan zijn, dan hoef ik geen gebruik te maken van een bug. Zou dit mogen volgens de regels van de sleepwet? Nou ja, wie dan leeft wie dan zorgt. Ik hoop alleen dat ik dan niet groei, want anders val ik op. Een mug zo groot als een olifant is niet in staat om onopvallend iemand te bespieden en af te luisteren.
Mijn psychiater zou dit verhaal niet moeten lezen. Anders krijg ik straks ook nog de diagnose waanideeën. Ik ben een molloot, verslaafd aan het tv-programma ‘Wie is de mol?’ en sinds dit jaar ook van ‘De Mol’. Dat is de Vlaamse versie.
Mollen binnen een politiekorps. Je komt er zo mee weg. Een vormfout is gauw gemaakt. Ik snap er niets van dat men zulke stupiditeiten uithaalt. “Trust nobody” zei Horace Cohen ooit.

Reacties

Populaire posts