Uit de oude doos 6

Leren van het verleden, leven in het heden



Wij hebben allemaal wel eens te maken gehad met een slechte relatie, een baan die een vergissing bleek of een project dat ons niets bracht, en dan dachten wij dat het verspilde tijd was. 

Ja, dit is voor mij wel herkenbaar. Ik had een persoon bij mij te logeren. Aan haar had ik al een paar keer mijn liefde verklaard. Gezegd dat ik verliefd op haar was, van haar hou, dat ik graag oud met haar wil worden en dat ik gelukkig ben met onze vriendschap.

Deze vriendschap is een illusie gebleken. Zij heeft mij bedrogen én voorgelogen. Nog wel door in haar leugens te vertellen over een terminale ziekte. Althans, ik denk nu dat zij leugens heeft verteld over haar gezondheid. En ook al is het toch waar: het vertrouwen is geschaad, en dat is funest voor een relatie.

Gelukkig is mijn huidige relatie beter. Ik vertrouw mijn huidige vriendin. Zij is niet ziek, hangt ook geen zielige verhalen op dat zij een probleem heeft. Wat niet wil zeggen dat mijn partner geen probleem mag hebben!

Als een van ons een probleempje heeft dan is de ander er om haar/hem te steunen en (indien nodig) te troosten. Wij vertellen elkaar alles. Die vorige vriendin wilde zelden praten over haar vermeende ziekte. Wat het achteraf gezien al ongeloofwaardig maakte, of op zijn minst duidelijk maakte dat er sprake was van een ongezonde "relatie".

Mijn huidige vriendin is de liefde van mijn leven! Ik kan niet zonder jou, ik wil niet zonder jou! Schat, ik behoor jou toe. Ik bescherm en omarm jou, ik sta achter jou om je te steunen en voor jou om je uit de wind & regen te houden. Liefje, ik hou zielsveel van jou!

Reacties

Populaire posts