Uit de oude doos 11

Vriendschap

Om je ikigai te ontwikkelen en jouw levensdoelen te realiseren is het belangrijk om een betrouwbare kring om je heen te hebben die jou naar de top helpt en je op gevaarlijke momenten tot steun is!

Zo'n kring van intimi heb ik. Helaas heb ik niet met ieder van deze personen even vaak face-to-face contact! Samen uit eten gaan, al is het maar bij de HEMA, zorgt voor een andere sfeer in het gesprek dan een conversatie middels een chatsysteem (Facebook Messenger).

Niet te min voelt het heel fijn als iemand zegt dat ze mij veel geluk toewenst. Ik gun het haar evenzeer. Ook is het prettig als ik gevoelens kan bespreken met een ander, ook al is dat dan een chat gesprek.

Mijn kring bestaat uit mijn ouders en 2 vriendinnen. Waarvan ik dus met 1 uitsluitend in chatgesprekken praat. Met de ander ga ik iedere week wel een keer uit eten. Meestal zitten wij dan in het restaurant van de HEMA.

Het gaat er niet om wát we doen maar met wie ik het doe: met haar. Het contact, dat wij alles met elkaar kunnen bespreken, is voor mij echte liefde. Wij delen lief én leed met elkaar. Het is een innige vriendschap.

Reacties

Populaire posts