Uit de oude doos 10

Oh, oh Den Haag

Opweg naar de Tweede Kamer

Ga ik hier naar binnen? Zo ja, waarom? Jij als lezer mag dit voor jezelf bepalen!

Ik neem jou slechts mee op reis. Per tuk tuk. Snel gaat het niet maar wij hebben geen haast. De reis duurt uren omdat wij onderweg allerlei vragen beantwoorden. Geen enquêtes, geen verdwaalde toeristen. We zijn bezig met een spel.

Vanmorgen vroeg heb ik mijn vriendin getrakteerd op een ontbijt. Daarna zijn we vertrokken. Op de achterbank van de tuk tuk een krat gevuld met brunch, lunch en high tea. En koffie voor mij.

De Tweede Kamer, hier zijn we beiden al een paar keer geweest. Maar nog niet eerder samen.

Na ons bezoek rijden wij richting Duitsland om langs de grens terug te rijden naar huis. Of wij onderweg een hostel aandoen of in de tuk tuk slapen zien wij wel. In de kofferbak ligt zelfs een tentje. Kamperen kan dus ook nog.

De navigatie stuurt ons, zoals gewenst, naar Den Haag. Opeens krijgen wij een bericht waarna wij de koers wijzigen naar Scheveningen.

De zin waarmee ik het verhaal begon zag ik in de kantine van het schoolgebouw waar ik een schrijfcursus volg. Ik schreef dit verhaal voor de 2e les begon.

Reacties

Populaire posts