Uit de oude doos 1

donderdag 22 februari 2018

Opdracht 1 les 1: vrij schrijven


Eergisteren reed ik achteruit in de trein. 

In mijn geval betekende dat ik met mijn rug naar de rijrichting zat, en dus met mijn neus naar het vertrekstation keek. Zelfs toen dit al lang uit mijn gezichtsveld was verdwenen.

Maar voor een jongetje op een tractor gold het omgekeerde. Het kereltje, amper 3 jaar jong, reed met zijn rug naar het vertrekstation toe. De bestemming van zijn reis kwam zo maar langzaam dichterbij.

Ik keek hem glimlachend toe. 'John Deere' staat er op zijn groene tractor met gele laadbak. En er zit een rode aanhangwagen aangekoppeld.

De conducteur spreekt het ventje aan "Waar is jouw vervoersbewijs, mannetje!" Het jochie wijst in de richting die hij opgaat met zijn tractor. De conducteur vraagt of iemand wil helpen de tractor te draaien. "Hoeft niet" zegt het knulletje terwijl hij behendig zijn aanhangwagen een ruimte in draait zodat hij vervolgens de tractor de andere kant op kan sturen.

"Bizar dat hij dit al kan!" denk ik. Wie zou de mol zijn van al die klungelende BN-ers?

Ja, ik ben een molloot.

Reacties

Populaire posts