Welk(e) kwadrant(en) van het spectrum?

Zojuist vond ik de afbeelding die ik bij dit verhaal heb geplaatst. Het gaat over hoogbegaafdheid? Of ik hoogbegaafd ben? Ik denk van niet. (Maar ... ik ben niet deskundig genoeg om dat te kunnen & mogen beoordelen.)

Wat betreft de afbeelding. Een aantal kenmerken zijn (mijns inziens) wel op mij van toepassing.
  1. zeer hoge lat (doe ik zelf) 
  2. faalangst 
  3. fouten maken (door mijn faalangst blokkeer ik) 
  4. eindeloze discussie (ja, ik kan heel lang doorblijven gaan) 
  5. confrontatie met gezaghebbers (ja, regelmatig) 
  6. eerdere confrontatie met gevaar & angst (eh ... ik heb hoogtevrees overgehouden aan de periode waarin ik suïcidaal was)
  7. grotere emotionele intensiteit? (ik denk het wel, ik kan erg emotioneel zijn en om bepaalde dingen enorm huilen) 
  8. hoge zelfreflectie (in ieder geval ben ik een strenge criticus voor mezelf) 
  9. pijnlijke eerlijkheid (eh ... naar het schijnt kan ik wel eens niet zo tactvol zijn bij het geven van mijn mening) 
  10. verschil maken tussen vorm & inhoud (als wordt bedoeld dat jij de focus legt op de vorm in plaats van de inhoud terwijl de boodschap duidelijk is dán is dat op mij van toepassing) 
De andere punten herken ik niet. Maar, misschien denken personen die mij kennen hier wel heel anders over.

De vraag die ik nu stel: is dat hoogbegaafdheid of autisme?

Reacties

Populaire posts