Openingszinnen

Ik zit net te kijken (en te luisteren) naar een show van Roué Verveer (comedian). Het is bij een cabaretvoorstelling de kunst om een goede openingszin te hebben.

In deze voorstelling vertelt Roué met welke openingszin hij zijn vrouw heeft aangesproken. Hij zag haar staan en (zo zegt hij) wist meteen "zij wordt mijn vrouw!" Hij heeft gelijk gekregen.

Voor mijn vriendin en mij geldt dat niet. Wij hebben elkaar leren kennen. In de loop van de tijd ontstond er eerst een klik, later verliefdheid (ik werd verliefd op haar) en vervolgens liefde (ik hou van haar). De kennismaking is nu, op enkele maanden na, bijna 3 jaar geleden.

We zijn geen van beide Surinaams, dus wij zullen onze kinderen geen Surinaamse - opvoeding geven. Volgens Roué kennen zij geen ADHD in Suriname. Hoe zou dat zijn met A.S.S. (Autisme Spectrum Stoornis)?

Roué treedt ook wel eens op samen met anderen. Bijvoorbeeld in Caribbean Combo. Dit gezelschap (Roué Verveer, Murth Mossel, Howard Komproe & Jandino Asporaat) komt over een paar maanden in Groningen een optreden geven. Misschien moet ik haar verrassen met een kaartje?

Reacties

Populaire posts