Leef het leven

Je blijft leven of je gaat dood. Dat geneuzel ertussenin, dat gaat niet.

Ik heb het artikel niet gelezen, maar zoals het een koppensneller betaamt, en zeker(?) een met autisme, mijn conclusie overhaast getrokken.

Je blijft leven tot jij sterft. Ooit ga je dood. Wanneer, waaraan en hoe dat weet jij waarschijnlijk niet. Al kan het zijn dat jij, vanwege een chronische ziekte, wel een indicatie hebt gekregen.

Omdat jouw geboorte slechts dient als start gaat het om hoe jij leeft. Allerlei goeroes, lifestyle coaches en andere psychologen van de koude grond adviseren om iedere dag te leven alsof het de laatste is.

Zodat jij op jouw sterfbed zonder spijt kunt terugkijken op jouw leven. Dat jij met een glimlach om je mond je laatste adem uitblaast.

Als vandaag mijn laatste dag is, dan heb ik spijt. Van dingen die ik wél maar óók van dingen die ik niet gedaan heb. Maar bovenal koester ik het gevoel dat je mijn vriendin bent. De liefde van mijn leven. De vrouw die ik zo lief heb. Ik wil nog heel lang samen zijn! 


Reacties

Populaire posts