Gender, autisme & seks

Mensen met autisme zijn vaker bi- of homoseksueel

Hier herken ik mijzelf helemaal niet in.

Ik (man) ben heteroseksueel. Wat ik opwindend vind hou ik privé.

Dat ik geïnteresseerd ben in informatie over homoseksualiteit, gender(neutraliteit), transseksuelen betekent niet dat ik op mensen van hetzelfde geslacht val óf dat ik mij niet thuis voel in mijn eigen lichaam (sekse).

Als een hoger percentage lesbiënnes wordt verklaard met eventueel een meer mannelijk brein (dat vind ik wel passen bij Christina Curry en haar uitspraak dat onder vrouwen autisme minder vaak wordt vastgesteld omdat vrouwen meer sociaal zijn, en daarom anders communiceren dan mannen) dan begrijp ik dat. Maar ... hoe zit dat dan met mannen die autisme hebben?

Ik denk dan aan de uitleg dat de hersen"paden" van iemand met autisme weinig gestructureerd zijn, waardoor zij moeite hebben om structuur en overzicht te bewaren. Dit is iets wat nogal eens wordt toegeschreven aan vrouwen. Homo's zijn (excuus voor het generaliseren) vaker "vrouwelijke types" dan heteroseksuele mannen. Het lijkt mij echter veel te makkelijk om het zo simpel te stellen. Misschien is toeval een heel goede verklaring? Waarom zouden wij überhaupt moeten weten wat de reden is. Iemand is zoals hij/zij is.

Dat ik al enkele keren verliefd ben geworden op meiden die op vrouwen vallen komt niet door hun seksuele voorkeur. Ik voel(de) liefde, eerst voor de een toen voor de ander. Ik hield van de een, en hou van de ander.

Reacties

Populaire posts