Diepste angst

Vertaling van de tekst op de afbeelding.

Ik ken de tekst al jaren. Door de film 'Coach Carter'.

Dat ik mij niet verdiept heb ik de tekst is absurd!

De tekst is voorgedragen tijdens de inauguratierede van Nelson Mandela.

Ondanks dat Mandela een van mijn idolen is wist ik dat niet.

Voor de lezer die niet bekend is met de film 'Coach Carter' met in de hoofdrol Samuel L. Jackson. Het is een film over Ken Carter. Hij was een basketballspeler én coach. Zijn methodiek was zeer spraakmakend. In mijn ogen redelijk vergelijkbaar met de discipline waar Ton Boot bekend om was.

Ik zal jou niet verder vermoeien met informatie over deze film. Basketball is, voor zover jij dat nog niet wist, een van mijn grote passies. Mijn pre-occupaties. Als persoon met A.S.S. (Autisme Spectrum Stoornis) is een pre-occupatie typerend. Een autist (m/v) is bezeten van een onderwerp waar hij/zij veel kennis van heeft. Of veel interesse voor heeft. In mijn geval: basketball, Wie is de mol? en geocaching.

Of het iets te maken heeft met A.S.S. weet ik niet. Maar ik ben vaak onzeker. Ik ben weliswaar religieus opgevoed maar geloof niet in god. Het afwerpen van onzekerheid is van waarde. Het is makkelijker gezegd (én geadviseerd) dan gedaan.

Reacties

Populaire posts