De sleepwet

Op 21 maart is er het referendum over de 'sleepwet'. In mijn beleving is dat referendum totaal zinloos.

Mensen die mij niet kennen, maar in mijn verhalen hebben gelezen dat ik ASS heb, zullen mogelijk denken dat ik het grotere plaatje niet zie. (Dat is mogelijk.) Sommige autisten hebben veel oog voor details. Ik ga echter niet de moeite nemen om de sleepwet te vergelijken met de wetten en regels die wij al hebben.

Mijn overtuiging is namelijk dat, ongeacht de uitkomst van het referendum, de overheid tóch wel doet waar ze zin in heeft. Zij trekken zich niets aan van een verbod of doen juist niet wat hen verplicht wordt.

Jij moet wel heel dom en naïef zijn als jij denkt dat zo'n referendum zinvol is. Democratie is al nep, schijn-democratie is dat helemaal. In dat opzicht kun jij nog beter een dictatuur hebben. Daarvan is duidelijk dat de dictator bepaalt. En dat de onderdanen die bevelen opvolgen.

In een landje als Nederland bepaalt de regering maar doen de ambtenaren waar zij zin in hebben. Willen zij een minister of staatssecretaris dwarsbomen, dan doen zij dat. Zij "vergeten" iets, ze doen "per ongeluk" iets wat niet hoort etc.

Als het volk dát niet begrijpt, is het absurd dat zij haar stem mag uitbrengen.

Reacties

Populaire posts