Uit de oude doos 9

Kindertijd

Beeld je in dat jouw trein nu voortraast door het landschap van de kindertijd die je bijna bent vergeten.

Goh, ik weet niet eens meer hoe dat landschap eruit zag. Ben ik dan echt al zo'n oude lul geworden? Gelukkig heb ik een jonge vriendin, die mij jong houdt. Of heb ik ergens tóch nog een jonge geest?

Wat voor landschap ik aantrekkelijk vind? Bergen (ik was als jochie van een jaar of 10 gek op bergwandelen) en bossen (maar niet te dicht begroeid én geen grote open vlaktes). Ik ben opgegroeid in een klein dorp in Drenthe. Het dorpje werd omringd door vele bossen. Misschien is dat nu nog wel zo. Ik ben er al jaren niet geweest.

Een stad heeft ook charmes. Groningen is een gezellige stad, en er valt qua architectuur genoeg te zien. Verstand van bouwstijlen heb ik overigens niet.

Met mijn vriendin wandel ik regelmatig door de binnenstad (zij woont zo'n beetje aan de rand van het centrum). In een bosrijke omgeving komen wij in de zomervakantie als wij samen aan het werk zijn. Zo hebben wij elkaar ook ontmoet.

Wij werken met kinderen. En voelen ons dan zelf weer een beetje kind? Het spelen van spelletjes of het motiveren van de kinderen om goed hun best te doen is geweldig. Levend Stratego, Vossenjacht of lekker griezelen tijdens een spooktocht.

We amuseren ons kostelijk. 's Avonds bij een kampvuur zitten, om Weerwolven te spelen terwijl je een biertje drinkt, is ultiem relaxen. Vakantie, gezellig hè?

Reacties

Populaire posts